piątek, 10 lutego 2017

Jak rozpoznać ,że mamy do czynienia z depresją .

Każdy człowiek jest inny ,ale jest kilka symptomów tej choroby które mogą nam pomoc w rozpoznaniu i późniejszej pomocy takiej osobie . Tutaj wypisze objawy z jakimi ja miałam do czynienia .
-smutek  utrzymuje sie przez kilka tygodni lub miesięcy
-powolne zamykanie się w sobie 
-niska samoocena 
-poczucie winy 
- brak siły i energii 
-strach przed otoczeniem 
- wrażliwość
- nadmierna płaczliwość 
-spadek libido 
- ból     jest to taki ból ze ciężko go zlokalizować , porostu boli nas wszystko nawet włosy i paznokcie .

W czasie dużego stresu ,zmęczenia odczuwałam straszne bóle serca przechodzące w bóle brzucha  były momenty ze nie mogłam sie podnieść z łóżka .


-bezsenność trwająca powyżej 2 tygodni , krótkotrwały sen ok.3 do 5 godzin .
 -nadmierna senność  inaczej hipersomia  ( uciekanie w sen ) zeby zapomnieć o stresie ,życiu codziennym .

- zmniejszenie apetytu 
- zwiększenie apetytu ,zajadanie stresów , przedewszystkim czekolada i słodkie , nasze endorfiny rosną i czujemy sie szczęśliwsi , niestety kończy sie to wyrzutami sumienia i wzrostem wagi .

Najważniejsze objawy to
Myśli samobójcze 
Myśli o samookaleczeniu 
Próby samobójcze 
 Trzeba słuchać co mówią osoby które to dotknęło , można wyłapać czasem ze coś złego sie dzieje z naszymi bliskimi .
Zaczynaja mówić o śmierci .
Ja mówiłam do moich bliskich , ze jak juz będę na górce to będą mieć spokój .W najgorszym stanie mówiłam wprost ,ze po cholere żyje na tym świecie .
Nie mówią wprost ze chcą sie zabić ,ale to planują .


Pamiętajcie nigdy nie mówcie ,,  w  weź sie w garść " bo sie nie wezmą wpadną jeszcze głębiej w dołek .
Jeżeli nie wiecie jak rozmawiać ,zaprowadź ta osobę do lekarza psychiatry , bo tylko ten specjalista jest w stanie pomoc , nie ma sie czego wstydzić .Wczesnie wykryta depresja jest do wyleczenia .


Miłego wieczoru pozdrawiam Monika 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz